אם חשבתם שפייסבוק זוהי פלטפורמה חברתית בלבד בשביל להשמיע את הדעות שלכם, להתווכח ולברך מזל טוב את החברים שלכם, כדאי שתחשבו שוב. כבעלי עסקים, חשוב שתכירו את עולם השיווק הדיגיטלי לעסקים בכלל ופייסבוק בפרט, מאחר היא אחת הפלטפורמות החשובות והיעילות ביותר לפרסום וחשוב שתכירו אותה, תדעו להשתמש בה ולמקסם את האפשרויות עבורכם ועבור הגדלת המכירות שלכם.
פייסבוק בתפקיד האח הגדול
גורג אורוול כתב את הספר 1984 בשנת 1948 וטבע את המונח "האח הגדול" כישות שמאזינה ועוקבת אחריה האזרחים. הספר היה בדיוני ואפילו אורוול לא דמיין כי יום יבוא ומעקב אחרי משתמשי רשתות חברתיות יהיה דבר שבשגרה, לגיטימי, באישורם של המשתתפים ויאפשר לנטר, לפלח ולפרסם באמצעותו לקהלים ספציפיים ביעילות ואפקטיביות. בעוד כשמשתמשים פרטיים יכול להיות שאפשרות המעקב וההאזנה של פייסבוק וחברת-האם מטא יכולות מעט להטריד את מנוחתנו, כבעלי עסקים זהו גן עדן פורה לפרסום שאין לו כמעט מתחרים אחרים.
איך עובד הפרסום בפייסבוק
פייסבוק החלה את דרכה בשנת 2004 כקוריוז של מארק צוקרברג לדירוג סטודנטיות ומהר מאוד הייתה למקום בו סטודנטים מתקשרים ומתחברים וכך הייתה לרשת חברתית. במהלך עשרים שנה הלכה פייסבוק והתעצמה וכיום יש לה כ-3 מיליארד משתמשים. לא קשה להבין את פוטנציאל הפרסום הטמון ברשת שמחזיקה כמות משתמשים שכזאת. מלבד הנתונים האישיים שמספק כל משתמש על עצמו בעת פתיחת חשבון, פייסבוק מנתחת את דפי העניין שאליהם נכנס המשתמש, הפוסטים אותם הוא כותב וקורא, מקומות שבהם הוא מבקר ובעזרת נתונים אלה יכולה לפלח וליצור קהלי יעד שמתאימים לפרסום ספציפי. לא רק זאת, בזמן שימוש באפליקציית פייסבוק בנייד אנחנו מאפשרים לפייסבוק לגשת לשיחות הטלפון שלנו, להודעות ובכך חושפים עוד תחומי עניין ונתונים המאפשרים דיוק בניתוח המשתמש והתאמות פרסום רלוונטיות.
כבעלי עסקים או כנותני שירות לבעלי עסקים ניתוח הנתונים מאפשר לכם להגיע לקהל המדויק לכם. לפני פרסום קמפיין בפייסבוק תצטרכו לבחור מה מטרת הפרסום שלכם. האם להגדיל את המכירות, את החשיפה למוצר שלכם או להגדיל את מאגר המשתמשים שלכם. בהתאם לנתונים אלה תוכלו לבחור באיזה סוג פרסום או קמפיין לבחור. באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק תוכלו לבחור בקמפיין המתאים לכם ולהעלות את הפרסומים. המערכת קלה וידידותית למשתמש.
יוצאים לדרך משותפת
כדי לפרסם בפייסבוק תצטרכו להגדיר חשבון מודעות שמתוכו תוכלו ליצור מודעות. הגדרת מטרות ברורה תאפשר לכם לבחור האם אתם מעוניינים לפרסם פוסט פרסומי, להגדיל כניסות לאתר שלכם על ידי הגדלת המרות באמצעות כפתור קליקבילי ועוד. לאחר מכן תוכלו להגדיר את קהל היעד שלכם – מיקום גאוגרפי, חתך גילאי, מגדר, תחומי עניין, שפה ועוד. בהמשך תוכלו להוסיף תמונות ולבסוף סיום. הפרסום יעבור לאישור של מערכת הפרסום של פייסבוק. אם הכל תקין הקמפיין יעלה ובמקרים בהם יש תקלה תקבלו על כך הודעה.
לכל מה שחשוב בדיגיטל כנס http://digital4u.co.il/